2017. július 7., péntek

8. fejezet

- Kezdődjék a tánc, nefilimem – mosolyog rám Asmodeus. – Remélem, azért továbbra is egy oldalon állunk…
- Szerintem Isten megharagudna a démonokra, ha szétcsesznék a Földet, szóval nyugodt vagyok – vonom meg a vállamat.
- Oké, akkor harcra fel, édesem – vigyorodik el, majd nem tudom, hogy honnan halászta elő, de egy rövidke kardot, inkább tőrt nyom a kezembe. – Hogy nehogy kitörjél egy asztallábat vagy ilyesmi…
Szerencsénkre a kidobóknál nincsenek lőfegyverek, valószínűleg Leo sem akarja a vendégeire a frászt hozni. Mostanra a tánctér kiürült, de az asztalnál továbbra is nyugodtan üldögélnek a férfiak, illetve Leo is leül közéjük. Mintha semmi nem történne, folytatják a partit.
Az egyik őr rám ront, egy botot tart a kezében fegyver gyanánt. Le akar vele sújtani, az újdonsült fegyveremmel hárítom. Ebben a pillanatban egy másik pedig hátba ver egy hasonló rúddal, amit nem veszek jó néven.
Megfordulok, újból meg akar ütni. A késemmel hárítom a támadást, majd mellkasba rúgom. Kiverem a kezéből a fegyverét a tőrömmel, közben elkapja a csuklómat, és a következő pillanatban az én fegyverem is csörömpölve a földre hull. A szabad kezemmel képen törlöm, majd tökön rúgom. A földre rogy, de még nem eszméletlen, így a lábammal még egyet sózok a fejére, hogy kidőljön. Valószínűleg nem öltem meg, de nem tudok rajta töprengeni, a társa hátulról lefogja a karjaimat.
Fejemet hátravetem, a mozdulatom pedig sikerrel zárul. Elenged, az orrához kap. Minden bizonnyal betörtem. Pörögnék, hogy jól fejbe rúgjam, de hirtelen oldalról nekem ront egy másik, és pár métert csúszunk a földön úgy, hogy rajtam van. Menet közben megragadom a két karját, és teljes erőmből áthajítom a fejem fölött. Nekiütközik az emelvénynek, ami kissé megremeg. Nem erre találták ki, az biztos.
A férfiak felkapják a fejüket, Leoval együtt engem néznek. Az áldozatom utolsó erejével feltápászkodik, felkapja a földről a késemet. Közelebb lépek hozzá, hogy a lábammal elérjem, kirúgom a kezéből a frissen szerezett fegyverét, majd ráugrom, a fejét közre fogom a lábaimmal, kezemet gyorsan leteszem a földre, majd a következő pillanatban már a talajon terül el.
- Ezt mindig ki akartam próbálni – vigyorodom el. Meglepetten veszem észre, hogy most már a „gyilkos ösztönömmel” jobban együtt tudok működni. Megkönnyebbülök, és kissé el is borzadok, hogy ilyen gyorsan azonosultam vele.
A betört orrú felé fordulok, akit enyhén szólva feldühítettem. Ilyen állapotban meg nem igazán tud gondolkozni, így amikor felém rohan, hirtelen leguggolok, átesik rajtam, és beveri a fejét. A harmadik őr is most már eszméletlen, így megnyugszom. Nem látok több ellenfelet, aki engem akarna támadni, így Asmodeus felé tekintek, akit éppen öt ember próbál eszméletlenné rugdosni, csak nem jön össze nekik. Mellette már két kidobó terül el a földön.
- Komolyan? – kérdezem inkább csak magamtól. – Én kapok hármat, ő meg hetet? Hol itt az igazság? - el kezdek feléjük rohanni, út közben felkapom a fegyveremet. Ráugrok a hozzám legközelebbi hátára, és vállon szúrom. Felordít, hátra kap, de feleslegesen, mert lehajoltam addigra, majd megtaposom a térdhajlata alatt a vádliját. Egy kisebb reccsenés jelzi, hogy eltörtem valahány csontját. A többiek addigra észrevettek, így további két ember abbahagyta a rugdosást, eltávolodtak Asmodeustól. A démon ennek hatására felélénkült, és ahhoz képest, hogy nem tudom mióta a földön verték, simán fel tudott pattanni.
Asmo két fickója meglepődött, így a démon kisebb előnyhöz jutott. Bemosott egyet a tőle balra állónak, majd kitörte a nyakát, és a férfi élettelenül elterült a földön, majd rávetette magát a másikra is.
Szerettem volna megjegyzést tenni arra, mennyire ellenzem azt, hogy meg is öli szerencsétleneket, de nem igazán volt alkalmam a két őrt elnézve. Az egyikük egy hirtelen mozdulattal kiverte a fegyveremet a kezemből, amely már megszokhatta, hogy így jár. Egyszerre megindultak felém, és sajnálatos módon, nem tudtam, hogyan reagáljak – a belső harci ösztönöm ellenére sem.
Ekkor éreztem meg magamban valami mást… Nem én voltam, nem is az ösztön, hanem… Most nézzetek hülyének, de nem tudom elmondani, mi volt az… Talán a lelkem, de ki tudja. Minden esetre a következő pillanatban, amikor a két fickó le akart engem ütni, felemeltem mindkét kezemet, és valamilyen fénynyaláb távozott a tenyereimből, amelyeknek végén a támadóimat elrepítettem, mintha ágyúból lőttél volna ki őket. A terem két különböző falának csapódtak, és ők is, akár csak a többi, kidőltek. A földön maradtam, nem tudtam felállni. Asmodeus és Leo döbbenten, a többiek ijedten néztek rám.
- Ezt meg hogy csináltad? – csodálkozott Asmo, majd Leo felnevetett, és elkezdett tapsolni.
- Elképesztő! Fantasztikus! Életemben nem láttam ilyet… - majd ismét lejött közénk, felemelte a jobb kezét, és felém tartotta. – Gyere csak ide! - Összeszorította az öklét, mintha megmarkolt volna valamit a levegőben, és kissé maga felé rántotta a kézfejét. Egy szempillantás múlva erős rántást éreztem a derekam környékén, mintha valami a boszorkány felé húzott volna… Akár egy láthatatlan kötél, amit ő fogott.
Előtte voltam, összerogyva a földön, ennek ellenére magabiztosan, elszántan néztem a szemébe, félelem nélkül. Leguggolt mellém.
- Elképesztő vagy. – jelentette ki. – mint egy igazi csoda…
- Miért dolgozol Lilithnek? – szűrtem a fogaim között.
- Miért érdekel? – vonta fel a szemöldökét.
- Mert nem hiszem, hogy boldog vagy… - felelem. – Nem tűnsz egy boldog embernek itt, a klubodban, velük kártyázva – böktem az asztal felé. – annak látszol az állandó mosolyoddal, de szerintem nem vagy az.
- Ezt honnan veszed? – nem volt fenyegető a hangja, mint amilyen ilyenkor Asmo-é lenne, szimpla kíváncsiság volt benne.
- Nem sok mindent tudok a boldogságról. – kissé nehézkesen, de remegés nélkül beszéltem. – De kellenek hozzá barátok… Nem olyan embernek tűnsz, akinek sok barátja van…
- A város legnépszerűbb embere vagyok – jelenti ki. – ez nem probléma…
- Igazbarátokra gondolok – vágok a szavába. - Elég nehéz ilyeneket szerezni, ha az Ördögnek dolgozol. Nem szívlelnek, vagy nem tudják rólad az igazat…
- Hagyd abba, kérlek. – Kedves volt a hangja, továbbra se vádló. – Ne hidd, hogy önszántamból választottam ezt az utat…
- Mivel tart sakkban? – érdeklődöm. Szomorúság, félelem csillan a tekintetében. Sóhajt egyet.
- Lilithnél van az összes boszorkányvadász – feleli végül, hosszas gondolkodás után. – rám szabadítja az egyiküket, ha nem engedelmeskedem… Azt, amelyikkel így is volt pár összetűzésem.
- Örökké fenyegethet ezzel – mondom meg neki az igazat. – Nem szeretnél ennek véget vetni? – a következő pillanatban Asmodeus jelenik meg mellettünk, aki minden bizonnyal elintézte a maradék ellenfeleket.
- De. – feleli. – Miért? Mit tehetnék ellene?
- Segíts nekünk! – mosolyodom kissé el.
- Mit terveztek? – kérdezi.
- Ne mondj neki semmit! – szól rám Asmodeus. – Még be is vallotta, hogy anyámnak dolgozik…
- Te mondtad, hogy nincs más nyomunk. – vágom oda neki. – és ugyan anyád mit tehet a tervünk ellen? Nem tudja, hogy mit akarunk csinálni, és így is meg akarja akadályozni…
- Épp ez az! – rivall rám. – Ha elmondod neki, ő pedig elmondja Lilithnek, lépéselőnyben lesz.
- Na akkor nagy okos – mondom kissé agresszíven már. – mit akartál azzal elérni, hogy megkeressük őt? – vonom fel a szemöldökömet. – Ha nem avatod be, nem jutunk semmire.
- Akkor még nem tudtam, hogy Lilith kéme… - próbál védekezni.
- Uramisten, eddigi tapasztalataim alapján minden második személy anyád embere. Ha nem tudnánk, hogy neki dolgozik, akkor is alapos gyanúnk lehetne rá. Te is mondtad, nem sokra megyünk nélküle…
- Oké, de ez a te hibád lesz – feleli. Rendes volt Leo-tól, hogy megvárta, míg befejezzük a vitánkat.
- Nem örülnél neki, ha nem lenne többé gondod Lilith-re? – kezdem.
- Dehogynem – bólint. – De nincs rá semmi garancia, bármit is mondjatok.
- Nem akarhatsz egész életedben így élni… - nézek rá keservesen. Elgondolkodik, majd vidáman elmosolyodik.
- Na, elmondjátok végre, mit akartok csinálni pontosan? – vonja fel a szemöldökét – addig nem megyek bele… - továbbra is a derekam körül érzem a kötelet, de nem érdekel. Látszott a srácon, hogy nem akar feltétlen rosszat. Asmodeusszal ellentétben én a jót akartam látni benne.
- Fellázítjuk a démonokat Lilith ellen – felelem röviden. Leo látványosan meglepődik.
- Na, azt meg hogy? – kérdezi.
- Kiszabadítjuk apámat – mosolyodom el.
- Csupán színtiszta jóságból? – fordult most Asmo felé. Megvonta a vállát.
- Nem vagyok épp Lilith legnagyobb fanja. – Leo összefonja a kezeit, gyanakvóan szemléli Asmodeust.
- Ő az anyád – jelenti ki egyszerűen.
- És? – vonja fel a szemöldökét. – Senki nem választhatja meg a származását.
- Szóval Lilith bukásán dolgoztok – bólint. – Ebben nagyon szívesen segítek…
- De? – szólalok meg.
- … de ti is segíteni fogtok a boszorkányvadász ellen. – mosolyodik el. – még pedig mielőtt eljutnánk odáig, hogy bármit is csinálunk a ti… tervetekkel.
- Utána rád szabadíthat még egyet – mondom ki hangosan azt, amit mindannyian tudunk. Asmo rosszallóan néz rám, de szerintem nem olyan hülye Leo, hogy ne jönne rá magától.
- Igen, de velük nem vagyok haragba… Ők nem akarnak egyből megölni. – kissé meghökkenek.
- Nem azért boszorkányvadászok, mert…. tudod?
- Nem, a legtöbbjük csak elfog minket, majd varázstalanít – vonta meg a vállát. – Amit bizonyos forrásokkal vissza lehet csinálni. Szóval annak nincs… Végleges hatása. – Bólintok.
- Akkor segítesz nekünk? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése